Kundeservice: Syv tips når du skal flyttes inn
Velkommen som kunde

Tips når du
flytter inn

7 tips

Det er mye å tenke på når du skal flytte. Her kommer noen tips som vi håper kan gjøre det enklere for deg når du skal flytte inn.

1. Endre adresse i god tid

For at posten din skal komme til din nye adresse må du melde flytting i god tid, tidligst 31 dager før du flytter og senest 8 dager etter at du har flyttet.

Husk at du selv må melde adresseendring til Folkeregisteret, forsikringsselskaper, Posten, venner og bekjente når du flytter ut.

På Postens hjemmeside finner du meldingskort for adresseendring, eventuelt ring Posten på tlf: 04004. Endringsmelding til Folkereigsteret finner du på nettsiden deres.
NB! Husk å melde adresseendring både hos Posten og hos Folkeregisteret, da disse ikke utveksler informasjon.

Når du skal endre adresse må du også oppgi leilighetsnummeret, såkalt H-nummer. Dette er en del av din adresse og består av H og fire siffer som viser hvilken etasje leiligheter ligger i og hvor i etasjen leiligheter ligger. F.eks: H0402. Leilighetsnummeret finner du utenfor leiligheten eller i kontrakten din.

Husk å si opp eller endre adresse på alle abonnementer: medlemskap, aviser, magasiner og liknende.

 

2. Flytte strøm og internett

Når du flytter må du tegne nytt strømabonnement på din nye adresse og avslutte ditt gamle abonnement på din forrige adresse. Kontakt din strømleverandør for mer informasjon om hvordan du gjør dette. Du må også melde flytting til din TV- og internettleverandør, dette gjør du ved å kontakte selskapet direkte.

For oppsigelse av Telia og Canal Digital, se www.telia.no og www.canaldigital.no for mer informasjon.
Vær oppmerksom på at du selv må levere tilbake dekoder med tilhørende utstyr til selskapet du har leid fra.

 

3. Kontroller at din nye leilighet er hel og ren

Din nye leilighet skal være i god stand og ordentlig vasket når du flytter inn. Vi har alltid en befaring før flytter inn, men det kan enda finnes småting som ikke er oppdaget under befaringen. Er du misfornøyd med noe er det viktig at du umiddelbart melder ifra til oss, slik at vi kan fikse problemet. Husk at du ikke kan få kompensasjon om du selv har vasket leiligheten etter at du flyttet inn.

4. Kontroller nøklene ved innflytt

Når du flytter inn får du et antall originalnøkler – til leilighet, inngangsdør, postkasse, eventuelt vaskeri osv. Nøklene er alltid stemplet med et nummer. Kontroller at du får rett nøkler og rett antall nøkler. Husk at du selv er ansvarlig for nøklene du har tatt imot.

 

5. Husleie

Husleien betales på forskudd hver måned. Du kan velge å betale husleiene med autogiro eller e-faktura. Informasjon om autogiro og e-faktura finner du her.

 

6. Parkeringsplass

Vi tilbyr parkeringsplasser i flere av våre utleieområder, men det kan forekomme ventetid – så meld gjerne ifra i god tid.

 

7. Tegn innboforsikring når du flytter inn

Husk å tegne innboforsikring. Før du flytter inn i din nye leilighet er det én ting du må ha på plass, nemlig innboforsikring. Kjedelig, tenker du, men så utrolig viktig. Skulle det skje noe, som innbrudd eller brann, dekker innboforsikringen tap. Innboforsikringer dekker også gjerne ting som veggdyr og advokathjelp ved ID-tyveri.