Hva skjer dersom du låser deg ute?

Å miste nøkkelen til døra hjemme kan være fortvilende, og å låse seg ute er aldri en morsom opplevelse. Bor du sammen med noen og det ikke er noen andre hjemme må du vente til en av dine samboere kommer deg til unnsetning, men bor du alene er det gjerne verre om du låser deg ute. Ender du opp med å trenge hjelp kan det nemlig bli en dyr affære, spesielt til ugunstige tider på døgnet.

Så hva skjer egentlig når du låser deg ute og hvordan får du tak i ny nøkkel eller brikke til din leilighet?

Har du låst deg ute?

Dersom du skulle være så uheldig å låse deg ute, oppleve nøkkelproblemer eller har mistet nøkkelen til din bolig innenfor våre arbeidstider kan du ta kontakt med kundeservice eller vaktmester der du bor for hjelp.

Dersom du har mistet nøkkel eller nøkkelbrikke under leieforholdet, har du krav på ny nøkkel eller brikke, men du må selv dekke kostnadene. Henter du nøkkelen selv i resepsjonen og betaler med kort betaler du kun for nøkkel/brikke, mens dersom du betaler med faktura vil det være et fakturagebyr. Vil du ha nøkkelen levert hjem? Får du hjelp med levering og innlåsing vil det påløpe en innlåsingskostnad.

Utenfor våre åpningstider

Skulle du låse deg ute eller oppleve nøkkelproblemer etter kontortid (17.00 – 08.00) kan du ringe vår vakttelefon på telefonnummer: 480 60 200. Det vil da påløpe en innlåsingskostnad som du selv må godkjenne og betale.

Les også: I disse tilfelle kan du kontakte vakttelefonen.

Hva koster det å miste nøkkelen?

Dersom du mister nøkkelen eller din nøkkelbrikke til leiligheten må du selv betale prisen det koster å få produsert opp nøkkelen. Prisene er som følger:

Elektronisk nøkkelbrikke: 90 kroner

Nøkkel til åpen sylinder, standard: 90 kroner

Nøkkel til systemlås: 340 kroner

Nøkkel til sikkerhetslås (FAS/BODA): 175 kroner

Nøkkel til postkasse: 90 kroner

Miele vaskebrikke: 60 kroner

Fordelene ved å leie av oss

Hva får du når du leier av Heimstaden?

Les mer her