Møt Heimstaden: Adrian fra kundeservice og inn- og utflytt

I «Møt Heimstaden» forteller medarbeidere fra forskjellige avdelinger om deres jobb og arbeidshverdag i Heimstaden. Denne gangen kan du lese om hvordan det er å jobbe på kundeservice og inn- og utflytt.

Kundeservice er sammen med utleie og drift de viktigste avdelingene våre. Kundeservice er de som daglig har kontakt med kundene våre og jobben kundeservicemedarbeiderne gjør er derfor svært viktig. Arbeidshverdagen deres fylt med å svare på kundehenvendelser på telefon og e-post, bistå kunder i resepsjonen og å booke avtaler.

Adrian Stipic har jobbet i Heimstaden siden september 2020 som kundeservicemedarbeider, i tillegg til å arbeide som inn- og utflyttsmedarbeider hvor han utleverer og overtar leiligheter.

Hvordan ser en typisk arbeidsdag ut for deg?

­– Mine arbeidsdager er veldig varierte og består av ulike oppgaver. Jeg er som oftest på kontoret der jeg besvarer kundehenvendelser på telefon og e-post. Av og til kan det være en del henvendelser å ta hånd om, så det blir hektisk.

I tillegg til å jobbe på kundeservice jobber Adrian som Inn- & Utflyttsmedarbeider ved månedsskifte.

Les også: Møt Heimstaden: Maria fra utleie

­– Da møter jeg leietakere som skal flytte inn eller ut. Min oppgave er da å sørge for at leietakere blir kjent med hele eiendommen og får all informasjonen de trenger, eller at leilighetene blir levert tilbake i god stand ved utflytt. Jeg fokuserer på at alle får en trivelig og hyggelig opplevelse. Dette syns jeg er spesielt viktig i denne bransjen fordi vi tilbyr folk et hjem. Det er utrolig viktig å ha et hjem en trives i og føler seg trygg i.

Hva er det beste med jobben din?

­– Det beste med jobben min er at den er så varierende. Jeg vet aldri hva som venter meg, og jeg liker at den til tider er hektisk og utfordrende. For meg finnes det ikke noe bedre enn en leietaker som er fornøyd med hjemmet vi tilbyr vedkommende. Kundeserviceavdelingen må samarbeide med mange andre avdelinger internt hos Heimstaden, som gjør at jeg alltid kan lære noe nytt.

Hva er det mest spesielle du har opplevd på jobb?

­– Jeg opplever mye forskjellig og er borte i mange situasjoner. Det meste spesielle hittil må være da jeg skulle ta over leiligheten en norsk artist har leid. Jeg holdt det profesjonelt, men klarte å få med en selfie.

Hvorfor synes du Heimstaden er en bra arbeidsplass?

­– Heimstaden er et stort selskap som betyr stort potensiale for personlig videreutvikling og nye muligheter. Fra dag én fikk jeg inntrykk at alle tok være på hverandre, både internt og eksternt. For meg er et bra arbeidsmiljø viktig, og det er det uten tvil her.

Hva betyr Care, Share, Dare for deg?

­– Kjerneverdiene hos Heimstaden kjente jeg på etter bare en uke i jobben.

Care: Mitt mål er så klart å bistå kunden med hjelp raskt, men det er ikke alltid bare det det går på. Av og til trenger man å lytte til kunder og forstå deres situasjon, for å så komme frem til den beste løsningen sammen.

Share: Share er noe jeg fikk oppleve umiddelbart hos Heimstaden. Jeg har de beste kollegaene, som har delt all kunnskap de har med meg uavhengig av om jeg har spurt eller ikke. Andre kollegaer på andre avdelinger har delt sin kunnskap og erfaring, det har hjulpet meg med å forstå hvordan andre avdelinger jobber. Det er så mye forskjellig innenfor alle avdelingene, jeg lærer nye ting for hver dag som går.

Dare: Å kaste seg ut i det ukjente skal ikke være lett, men her hos Heimstaden føler jeg at om jeg gjør feil så er det ikke verdens undergang. Jeg har blitt veldig mye bedre på å ta ting på strak arm og å kaste meg ut i tingene, det også fordi jeg har hatt betryggede kollegaer som støtter og stoler på meg.

Fordelene ved å leie av oss

Hva får du når du leier av Heimstaden?

Les mer her